Nästa måndag tar jag bort denna blogg (Sista inlägget från Lars Larsens blogg den 16/2 2012)

Nästa måndag tar jag bort denna blogg

Nästa måndag tar jag bort denna blogg. Detta är en sista hälsning till mina läsare. Må Gud leda er till tron på Jesus Kristus, min frälsare. Må ni glömma allt hemskt och antikristligt som har stått på denna blogg. Må Gud förlåta mig för allt fel som jag skrivit här.
2012-02-16 @ 13:22:12 Permalink

Women_300x250_v1_sweden
Postat av: Einar

Hej!

Misströsta inte kära läsare av bloggernas blogg! 
För alla som vill följa vildmannens fortsatta eskapader så kommer det även i framtiden ges en fristad för helig dårskap. På bloggen "Den återuppståndne vildmannens blogg" så fortsätter historien. Bloggens adress är: einarsblogg.blogg.se
Skulle även undertecknad falla, så finns många som kan ta över. Aldrig kommer vi låta galenskapens fackla slockna!

/Einar

2012-02-17 @ 00:10:23
Postat av: bionda

Lars: Om det alls tröstar dig så tror jag att man ibland måste gå vilse här i livet för att sen kunna hitta rätt (och framför allt kunna uppskatta den rätta vägen och det den ger).
Själv söker jag min väg här i livet, och hoppeligen kommer jag att hitta den så småningom. Alla är vi sökare, mer eller mindre.

2012-02-17 @ 16:28:48
Postat av: Titti

Tack bionda ,håller med dig ...Lars, det enda vägen är igenom... vad det än gäller... och kom ihåg att ljuset väntar på dig där du minst anar dig ...keep walking my dear friend ...och om du har skrivkramp just nu, acceptera det, så ska du se att den också kommer tillbaka med all sin kraft och begåvning...Kram .

2012-02-17 @ 18:41:19
Postat av: Titti

Tack,Bionda håller med dig...Lars, det enda vägen är igenom, vad det än gäller,men kom ihåg att ljuset väntar på dig, där du minst anar det...så keep walking my dear friend,och om du har skrivkramp just nu, är inget att oroa sig eftersom pauser bara berikar talang och passion och det har du i mängder...och vet det...Kram T.

2012-02-17 @ 18:47:31

Kommentarer
Postat av: Lars Larsen

Einar, jag vill att du deletar (tar bort) din wordfil med min gamla wildmanblogg. Jag vill inte veta av innehållet mer, jag förkastar det. Och om du inte vill detta, har du inte min tillåtelse att sprida innehållet på något sätt, eller publicera eller kopiera eller printa ut det eller lägga det ut här på denna blogg. Vänligen respektera detta önskemål.

2012-02-20 @ 13:34:15
Postat av: Lars Larsen

Einar, jag vill att du tar bort wildmanblogg-filen, därför att den innehåller många hädelser. Sånt var brottsligt förr i tiden, och är det ännu inför Gud och Jesus.

2012-02-20 @ 14:09:33
Postat av: Einar

Hej!



Jag kommer aldrig, aldrig någonsin att deleta wordfilen med wildmansbloggen. Att göra det anser jag skulle vara en långt mycket större hädelse mot Det Heliga än de eventuella hädelser som enligt dig skulle finnas i Vildmansbloggen.



Nej! Vildmannsbloggen bör skrivas ut på Tumbas arkivbeständiga papper och förvarade i Riksarkivets syrefria arkivboxar ställas ned i en arkivlokal.



Det är en djup tragedi att du nu har deletat alla de fantastiska texter som du skrev på Döda Akademins-blogg från den 20 februari 2011 till februari 2012.

Jag tror att du någon gång djupt kommer att ångra detta tilltag. Kanske är det måhänd den enda riktiga synden som du har gjort. Må Gud förlåta Dig!



Är det någon som här vet hur man kan rekonstruera en deletad blogg? Det har ju gjorts vid ett tidigare tillfälle - den 19 februari 2011, då jag av misstag raderade Vildmannens blogg.



/Einar

2012-02-21 @ 00:15:11
Postat av: Leon

Det var jag som manuellt återuppbyggde delar av det som hade skrivits innan Larsen flyttade till /da/

Men det var ju för att det hände oavsiktligt, mot hans vilja som den var då. Bäst att låta bli det nu, eller hur!



Tiden går, saker och ting förändras. Människor lika så. Frid över det som varit. Lycka till framöver Lars, och Einar.



Predikande är en förgänglig blomma och början på dårskap. Den upphöjde håller sig därför vid det solida och icke vid det uttunnade. Han stannar inför frukten, icke inför blomman. Han avvisar den senare och väljer den förra.

2012-02-23 @ 13:13:09
Postat av: miekko

hurpass respektfullt är det sen mot en skribent som tagit avstånd från alla sina tidigare texter och vill ha dem bort från nätet att ta bort denna möjlighet från honom? De poänger Einar tycker han för fram här som är viktiga förs också fram av andra skribenter, om än i mindre bisarra ordalag.



Tänk nu att denne skribent har sagt saker som varje normal kristen skulle finna inte bara lite utan ytterst stötande - t.o.m. galna. Och du fråntar honom möjligheten att bli av med en del av detta.



Jävligt respektlöst.

2012-03-15 @ 12:52:55
Postat av: miekko

Einar tar bort sakliga inlägg som stöder en åsikt han inte tycker om. Vilken j**la hycklare.

2012-04-22 @ 20:46:24
Postat av: miekko

Som uppphovsman har också Lars krav att du ska ta bort dessa texter från nätet laga kraft, Einar. Tänk på det du ...

2012-06-06 @ 22:01:45
Postat av: Markus

Hur känns samvetet Einar? Hur känns det att veta att Lars både har lag och etik på sin sida?

2012-07-05 @ 15:23:41
Postat av: Einar

Hej Markus!

Ytterst tveksamt om Lars har lagen på sin sida.
Jag skulle tro att han inte har det.
Och etiken. Ja, nu är Lars tillbaka i Åbo. Och jag skulle tro att jag får rätt att han snart, om inte redan, kommer att ångra sitt tilltag att radera Vildmansbloggen. Och den del som finns kvar, delen fram till 19 februari 2011, har jag i mitt förvar - och det var Lars Larsen som sparade den på min dator i november 2011. Men som Lars själv sa häromdagen, "vi kan trösta oss med att den raderade bloggen finns bevarade i 'andevärlden'." Vi får hoppas att så är fallet.

/Einar

2012-08-19 @ 00:39:31
Postat av: Markus

Oavsett hur sakerna faller ut har du ändå flera gånger här visat dig rent av ointresserad av att agera etiskt, Einar. Du har censurerat kritik mot ditt agerande, etc.

2012-09-02 @ 15:15:07
Postat av: Einar

Hej Markus!

Jag har aldrig sagt att jag tillåter vad som helst på denna blogg. Inlägg som innehåller okväden, svordomar, osaklighet och kränkningar tar jag givetvis bort. Jag har aldrig deklarerat att jag är för någon total åsiktsfrihet.

Och vad är etiskt? Det kan diskuteras. Jag är ytterst tveksam till om konstnären äger sitt konstverk /har absolut förfoganderätt över sitt konstverk. Om Leonardo da Vinci plötsligt skulle återuppstå från det döda och kräva att hans målning "Mona Lisa" (och därtill alla miljontals kopior och republikationer av denna skulle förstöras), ja är det då oetiskt att neka honom denna tjänst? Eller om Platon återuppstod från det döda, och sa detsamma om sitt litterära skapande? Lars ÄR inte en person utan flera personer. Att låta förstöra Vildmans-Lars Larsens konst därför att evangelie-Lars vill det. Jag tycker inte det är rätt mot Vildmans-Lars och, vilket är viktigare, det är inte rätt mot KONSTEN och mänskligheten. Leonardo da Vinci och Platons skapande är inte enbart en angelägenhet för dem själva och detsamma gäller om Lars Larsen.
Så i den här frågan tvekar jag inte att jag har etiken på min sida.

Vänligen

Einar

2012-09-11 @ 01:09:33
Postat av: Lars Larsen

Jag har börjat blogga igen! Kolla min blogg på http://sv.wikipedia.org/wiki/Judendom

2012-10-15 @ 08:52:54
URL: http://universalism.blogg.se/
Postat av: Lars Larsen

Ursäkta, bloggen skulle vara http://universalism.blogg.se/

2012-10-15 @ 08:53:57
URL: http://universalism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0